Włoskie pojazdy znowu na falie wznoszącej
Włoski design i osiągi to coś, co przyciąga wielu entuzjastów motoryzacji. Kiedy Fiat Tipo na naszym rynku cieszył się niesłabnącą popularnością, była to kwestia dużej zniżki cenowej na egzemplarze z poprzednich roczników. Teraz na linii startu stoi inny włoski kandydat – luksusowa Alfa Romeo Giulia. Jakie cechy wyróżniają ten model? Na co zwracać uwagi przyszły właściciel? Zbadajmy te kwestie dokładniej w naszym artykule.
Alfa Romeo Giulia – charakterystyczny włoski styl
Od momentu wprowadzenia modelu Giulia (2016 rok), zwraca na siebie uwagę szczególnie za sprawą włoskiego charakteru designu. Już na pierwszy rzut oka możemy zauważyć elementy charakterystyczne dla marki Alfa Romeo. Subtelne linie nadwozia, nie powtarzalne detale projektowe oraz elegancka sylwetka. Choć Giulia nie może pochwalić się tak nowoczesnym wyglądem jak najnowsze SUV-y z rodziny Hyundaia czy Mercedesa, to zdecydowanie wyróżnia się na tle innych samochodów.
W dużej mierze przypomina swojego poprzednika – Alfę 159, a swoją stylizację zawdzięcza futurystycznym, okrągłym reflektorom. Chociaż to może nieco zaskakiwać, wielu ludzi uważa, że model 159 wygląda jak… następca Giulii. Niezależnie od interpretacji, nie można zaprzeczyć sukcesowi Giulii. W przeciągu ostatnich 12 miesięcy w Polsce sprzedano niemal dwa tysiące egzemplarzy tego modelu, co jest rekordem od momentu wprowadzenia auta do sprzedaży.
Wnętrze Alfa Romeo Giulia
Przechodząc do wnętrza Giulii, widać, że design zdecydowanie odbiega od poprzednika. W zamian za skierowaną ku kierowcy konsolę, klient otrzymuje duży, wyraźny ekran z doskonałą charakterystyką. Giulia w niektórych konfiguracjach kolorystycznych prezentuje się na tyle elegancko, że nie powstydziłaby się jej niejedna marka jak Maserati czy Ferrari.
Giulia i jej jednostki napędowe
Oprócz charakterystycznego stylu i luksusowych wnętrz, Alfa Romeo Giulia może pochwalić się również szeroką paletą silników. Mimo obostrzeń dotyczących emisji spalin, silniki Alfy nadal nie zawodzą. Prócz diesla 2.2 MultiJet 2, wybór pada na benzynowy 2.0 Turbo z mocą 200/280 KM lub flagowy V6 o pojemności 2.9 l i oszałamiającej mocy aż 510 KM. Jest to unikalne podejście Alfy Romeo, które pozwoliło jej rywalizować z bardziej prestiżowymi markami – jak chociażby Maserati. Napęd na tył doskonale radzi sobie z okiełznaniem potężnej jednostki V6 z podwójnym doładowaniem.
Dla miłośników sportowej jazdy, wersji Quadrifoglio dedykowany jest napęd na wszystkie koła. Takie atrakcje sprawiły, że model Giulia zyskał wielu zwolenników na całym świecie.