Lekkość i zwinność Ducati Monster
Ducati Monster nie wpisuje się w stereotyp potwora – jest zgodny z mityczną reputacją marki, to prawda, ale nie ze względu na rzucające się w oczy gabaryty, czy przerażającą stylistykę. Wręcz przeciwnie, to właśnie charakterystyczna lekkość jednośladu i jego zwinność przyniosły serii popularność na globalnym rynku. Ta maszyna to newralgiczny element strategii firmy Ducati, a zadziwiający sukces Monstera uratował producenta motocykli przed upadłością. W apogeum popularności serii, motocykle te stanowiły około 75% całkowitej sprzedaży Ducati.
Receptura na sukces Ducati Monster
Podstawowe cechy Monstera, które przysłużyły mu się do zdobycia pozycji lidera rynku, to prostota i lekkość. Te atrybuty to dowód na to, że znaczenie ma nie tylko wydajność, ale również łatwość użytkowania. Obecna wersja Ducati Monster waży zaledwie 166 kilogramów – dla porównania, przeciętny motocykl sportowy waży około 200 kilogramów.
Historia Ducati Monster rozpoczęła się na początku lat 90. Seria obejmuje modele o różnych pojemnościach i w różnych odmianach. W roku o najszerszej gamie modeli w ofercie Ducati, na liście producenta znalazło się aż dziewięć wersji Monstera.
Design motocykla nawiązuje do modelu superbike, co ułatwia precyzyjne manewrowanie. Co ciekawe, estetyka Monstera przyciąga klientów właśnie swoją dyskrecją, jest to kwintesencja naked bike. Obecna generacja Monster zachowuje okrągły kształt oryginalnego reflektora, ale wyposażony jest w światło LED, podkreślając nowoczesność konstrukcji.
Testastretta – serce Ducati Monster
Silnik Testastretta, zastosowany w Ducati Monster, generuje 111 KM mocy i 93 Nm momentu obrotowego. Maksymalne parametry uzyskiwane są przy prędkości obrotowej 9250 rpm. Ducati zwraca jednak uwagę, że poprawiono reakcję na gaz w środkowym zakresie obrotów.
Pojemność silnika w Monsterze to 937 cm3. Dostępna jest również wersja z ograniczoną mocą do 35 kW, umożliwiająca jazdę na prawie jazdy kategorii A2. Silnik Testastretta jest bardzo elastyczny i oferuje trzy tryby jazdy: miasto, sport i turystyka. Pakiet standardowych udogodnień obejmuje ABS, asystenta jazdy na tylnym kole i kontrolę trakcji. Na wyświetlaczu TFT wyświetlają się wszystkie niezbędne informacje.
Włoski styl i dynamika Ducati Monster
Pierwszy kontakt z fabrycznie nowym Ducati Monster można nawiązać, dysponując budżetem na poziomie 50 tysięcy złotych. Aktualna oferta firmy Ducati obejmuje cztery wersje modelu: Monster, Monster +, Monster 1200 oraz Monster 1200 S. Dwa ostatnie dostępne są w kolorach czerwonym i czarnym.
Charakterystyczne cechy Ducati Monster, takie jak rozrząd desmodromiczny i chłodzenie cieczą, odróżniają go od konkurencji. Standardowo zastosowany jest widelec typu upside-down o średnicy 43 mm. Opcje konfiguracji Monstera obejmują zestawy akcesoriów, dodatki i specjalne pakiety. Dostępne są pakiety sportowe i turystyczne. Pakiet Monster Sport zawiera między innymi karbonową osłonę zbiornika, uchwyt tablicy rejestracyjnej, kierunkowskazy LED i osłonę stacyjki wykonaną z włókna węglowego.
Dodatkowe wyposażenie obejmuje m. in. wyścigowe tłumiki, dodatkowe osłony, zestawy naklejek oraz specjalne wkłady luster i obudowy. Szeroki wachlarz dodatków jest dowodem na to, jak Ducati rozumie potrzeby swoich klientów. Firma doskonale wie, jak przyciągnąć i zainteresować swoją ofertą różnych klientów, niezależnie od ich oczekiwań i preferencji.
Seria motocykli Ducati Monster zyskała uznanie kierowców na całym świecie. Jej motocykle to symbol wysokiej jakości, prostoty i lekkości, które stanowią o niepowtarzalnym charakterze tej serii. Szeroka gama dodatków i opcji konfiguracji pozwala na pełne dostosowanie motocykla do indywidualnych potrzeb każdego kierowcy.