Sieć marketów DINO, zaraz obok Biedronki i Lidla, należy do najpopularniejszych sklepów w branży spożywczej. Konsumenci znajdą tu m.in. artykuły przemysłowe, tekstylia, produkty spożywcze i wiele innych. Jakie opinie ma DINO?
DINO – informacje na temat firmy
DINO to spółka akcyjna, której rozwój w ostatnich latach jest imponujący. W Polsce działa obecnie ponad 2 tysiące sklepów, głównie w małych i średnich miastach oraz na peryferiach dużych metropolii. Firma zatrudnia aż 33 tysiące pracowników na różnorodnych stanowiskach.
Założycielem DINO jest Tomasz Biernacki, który może się pochwalić majątkiem o wartości ok. 4 mld złotych. Jest on 6. najbogatszych człowiekiem w Polsce, wyprzedzając takie osoby jak Leszek Czarnecki, Antoni Ptak czy Zbigniew Jakubas. Biernacki jest postacią niezwykłą, gdyż unika świateł reflektorów. Nigdy nie udzielił żadnego wywiadu, nie opublikowano nawet jednego jego zdjęcia, nie wiadomo gdzie mieszka, ani jak wygląda.
Tomasz Biernacki otworzył pierwszy sklep DINO w 1999 roku jako jednoosobową działalność gospodarczą. W latach następnych systematycznie rozwijał sklepy w nowych lokalizacjach, stawiając na komfort i jakość robionych tam zakupów. Po 4 latach biznesmen zainwestował w masarnię Agro-Rydzyna.
W punkcie zwrotnym dla sieci DINO był rok 2010, gdy zainwestował w nią fundusz Enteprise Investors, płacąc 200 mln za pakiet 49% akcji. Wówczas sieć posiadała nieco ponad sto placówek i 400 mln zł przychodu. Dzięki zastrzykowi pieniędzy biznes Biernackiego zaczął dynamicznie rosnąć, co zaowocowało powstaniem ok. 100 sklepów rocznie. Na koniec 2015 było ich już 511, a aktualnie liczba ta przekroczyła już 700 punktów.
Opinie konsumentów na temat sklepu DINO
Konsumenci są na ogół zadowoleni z jakości dostępnych w sieci DINO produktów. Oferta artykułów jest szeroka: zachwalane jest świeże mięso, konkurencyjne ceny warzyw i owoców, a także dostępność produktów BIO i dużej ilości produktów od polskich producentów. Zygotowane na miejscu pieczywo jednak dzieli konsumentów, niepokojąca jest też niezbyt bogata oferta produktów bez laktozy czy bez glutenu.
Brak własnych marek skutkuje ubogą ofertą promocyjną DINO, w porównaniu do konkurencji. Gazetka z produktami jest zauważalnie krótsza i uboższa w atrakcyjne akcje rabatowe.
Alleje są szerokie, a towar ustawiony dość logicznie, co doceniają klienci. Nie wprowadza się też częstych zmian wystroju sklepu, co ułatwia stałym klientom poruszanie się po sklepie. Ponadto, obsługa jest bardzo pomocna, uprzejma i szybka, dzięki czemu klient nie musi długo czekać w kolejce do kasy.
Opinie pracowników na temat zatrudnienia w DINO
Opinie pracowników o DINO są zróżnicowane, ale w większości pozytywne. Wszyscy nowi pracownicy od razu po podpisaniu kontraktu otrzymują odpowiednie szkolenia wdrażające przeprowadzane przez kierownika danego marketu. Istotne jest, że DINO jest przyjazne dla osób bez doświadczenia, a także dla osób z orzeczoną niepełnosprawnością.
Sporadycznie pojawiają się negatywne opinie od pracowników DINO, dotyczą m.in. nieodpowiedniego traktowania i złych warunków pracy. Każdy powinien jednak indywidualnie ocenić tę kwestię, bowiem każdy może wyrazić swoją opinię.
DINO opinie – zarobki
Wiele opinii na temat DINO dotyczy zarobków tam oferowanych. Przychodzą one oczywiście od pracowników sieci.
Zarobki są zależne od szeregu czynników, głównie stanowiska – wyższe stanowisko to wyższe zarobki. Pracownik zatrudniony na umowę o pracę zarabia około 3 tysięcy złotych brutto, przy czym za każdą przepracowaną nadliczbową godzinę otrzymuje dodatkowe wynagrodzenie. DINO oferuje także system premiowy i motywacyjny.
Choć wiele osób może uważać, że stawki nie są zadowalające, warto mieć na uwadze, że praca w DINO to stabilne zatrudnienie. Firma notuje ciągłe wzrosty i otwiera wiele nowych punktów, mając silną pozycję na rynku.