Oczekiwanie na kolejny hit – Tesla Model Y
Kusząca nowymi możliwościami, Tesla Model Y jest najnowszą propozycją od Elona Muska, która zdobywa coraz więcej zwolenników na całym świecie. To elektryczne auto klasy premium, które swoją ceną skierowane jest głównie do zamożnych klientów. Przy minimalnej cenie 300 tysięcy złotych, staje się konkurencją dla takich marek jak Audi czy Mercedes. Czy jednak Model Y będzie kolejnym udanym krokiem firmy Tesla?
Znak rozpoznawczy – minimalizm
Podstawową wersję Tesli Model Y można nabyć za wspomnianą kwotę. Opcje dodatkowe nie są zbyt liczne, ale wymagają dodatkowego wkładu finansowego. Oferowane są m.in. dwa rodzaje felg, pięć kolorów lakierowania oraz dwa rodzaje wykończenia wnętrza. Tesla zdaje się kontynuować ideę uproszczenia procesu produkcyjnego, co jest charakterystyczne dla tej marki. Metodą ciągłego udoskonalania zmieniają się detale na bieżąco, dzięki czemu w różnych egzemplarzach można zauważyć na przykład różne typy portów USB. Innowacyjność Tesli przejawia się również w możliwości zdalnych aktualizacji, nie wymagających wizyty w serwisie co jest szczególnie istotne dla klientów w miejscach gdzie punktów serwisowych jest niewiele, jak np. w Polsce.
Parametry technologiczne
Meblowe dla Tesli wykorzystanie nowoczesnej technologii jest widoczne również w dostępnych dla Modelu Y opcjach dodatkowych. Jedną z nich jest długo oczekiwany autopilot, czyli Pełna zdolność do samodzielnej jazdy, dostępna za dopłatą w wysokości około 40 tysięcy złotych. Ta opcja, będąca bohaterem wielu materiałów prasowych i filmów, pozwala na samodzielne prowadzenie pojazdu, automatyczne parkowanie czy wyjazd z garażu. Czas oczekiwania na Teslę Y to zaledwie kilka tygodni, więc wnioskować można o dużym popycie na ten model.
Inne dodatki to np. Tryb Performance, który umożliwia przyspieszenie do 100 km/h w czasie 3,7 sekundy, oraz zasięg na poziomie ok. 500 km. Wybierając ten tryb, możemy liczyć na osiąganie tych parametrów bez większych problemów. W katalogu dostępna jest również opcja Long Range, zapewniająca zwiększony do 507 km zasięg na jednym ładowaniu. Przy wybraniu któregokolwiek z tych trybów musimy liczyć się z dodatkowym wydatkiem na silnik, a co za tym idzie, napęd na wszystkie koła.
Unikalność efektywnego projektu
Pojazd Tesla Model Y został zaprojektowany tak, aby jak najlepiej wykorzystać możliwości, jakie daje konstrukcja samochodu elektrycznego. Silnik, akumulatory i zewnętrzna budowa są składnikami dobrze funkcjonującego systemu. Różni się to od konstrukcji samochodów takich jak Fiat 500e czy VW e-Golf, gdzie silnik jest dostosowywany do budowy samochodu. W Modelu Y wszystko jest zoptymalizowane dla skutecznej pracy całości. Miejmy nadzieję, że Model Y nie będzie miał tych samych problemów z jakością wykonania, które spotkały inne modele Tesli. W przypadku błotników, lakierowania czy spasowania elementów nie znajdziemy tu jednak poziomu premium, do którego klasa ta zdecydowanie należy.