Elektryczna rewolucja: Opel Corsa e
Elektryzacja na świecie gwałtownie na dobre dotarła do branży motoryzacyjnej, a jednym z jej najnowszych produktów jest Opel Corsa e – pierwszy w pełni elektryczny model Corsy, bazujący na najnowszej generacji Corsy F z 2019 roku. To absolutna nowość w ofercie marki, gdzie totalnie zmieniono konstrukcję modelu po raz pierwszy od 2006 roku. Te zupełnie nowe podejście do modelu jest wynikiem zmiany narodowości właściciela marki Opel – w 2017 roku opuszczone przez General Motors i przejęte przez francuski koncern PSA Peugeot Citroen. Czy nowa Corsa, w dodatku oparta na platformie Peugeota 208, jest autem praktycznym? Czy warto zainwestować w elektryczną Corsę? Rozszyfrujmy odpowiedzi na te pytania.
Elegancja i Technologia: Opel Corsa e
Od momentu zostania częścią koncernu PSA, w ofercie Opel znalazła się odnowiona œstetyka. Opel Corsa e emanuje świeżością i zasługuje na pełne uznanie za jej nowoczesne i dynamiczne style. Jej stylizacja jest zdecydowanie oparta na najnowszych tendencjach stylistycznych, dzięki czemu prezentuje się niezwykle nowocześnie, szczególnie w porównaniu do poprzednich modeli. Maska schodzi dynamicznie w dół a tył jest znacznie bardziej dojrzały, odwołując się do stylistyki Astry. Dodatkowo, przednie reflektory wyraźnie nawiązują do designu Audi A1 i A3, co nadaje samochodowi nowoczesnego i luksusowego wyglądu.
Moc i Zasięg: Jak radzi sobie Corsa e?
Opel Corsa e jest cięższa o około 350 kg od swoich spalinowych odpowiedników, ale jej jednostka napędowa o mocy 136 koni mechanicznych sprawnie radzi sobie ze zwiększoną masą. Co więcej, zapewnia ona zasięg do 350 – 380 kilometrów, przy założeniu spokojnej jazdy, niskiej prędkości i odpowiedniej temperatury. Jeśli jednak jazda jest bardziej agresywna lub warunki atmosferyczne nie są sprzyjające, zasięg może drastycznie spaść, w skrajnych przypadkach do około 150 kilometrów – co i tak jest wynikiem godnym respectu dla elektrycznego samochodu tej wielkości.
Ładowanie i Koszty: francuska opłacalność
Opel informuje, że ładowanie akumulatora Corsy e do 80% pojemności na ładowarce szybkoładowania trwa zaledwie 30 minut. Dlatego, nawet jeśli twój zasięg jest na granicy akceptowalności, możesz łatwo zregenerować go podczas krótkiego postoju. Dodatkowym plusem jest atrakcyjna cena podstawowa modelu, którą producent deklaruje na poziomie 132 tysięcy złotych. Tę kwotę można dodatkowo obniżyć o dobre kilkanaście tysięcy złotych, korzystając z dostępnych dopłat rządowych dla pojazdów elektrycznych.
Warianty wyposażenia: od edition do ultimate
Opel Corsa e oferuje kilka wariantów wyposażenia, których szczegóły mogą przyciągnąć różne grupy konsumentów. Każda wersja oferuje szereg funkcji multimedialnych i bezpieczeństwa, a także pewną stylistyczne prowokację, która pozwala na dopasowanie auta do własnego stylu. Wybór wersji „Edition Business”, „Elegance Business”, „GS Line Edition” i „Ultimate”, daje klientom możliwość dopasowania samochodu do swojego gustu i potrzeb. Wspólne dla wszystkich jest bezpośrednio sterowana energia z hamowania, która jest zawsze automatycznie odzyskiwane i zasilana z powrotem do akumulatora, aby zwiększyć zasięg.
Czy nowy Opel Corsa e ma jakieś minusy? Cóż, wysoka cena może być pewną barierą. Ale jak mówi stare powiedzenie, „jakość kosztuje”. Jeśli chcesz jeździć nowocześnie, ekologicznie i komfortowo, to Corsa e może być właśnie tym, czego potrzebujesz.