Bawarski król prądu? Nowe Porsche na horyzoncie
Niemiecka marka Porsche zaskoczyła swoich fanów podczas Frankfurt Motor Show 2015, prezentując koncepcyjną ideę futurystycznego, całkowicie elektrycznego modelu. Projekt, zatytułowany ówcześnie jako Mission E, pokazał nowe oblicze marki, które zaskoczyło swoją świeżością i odwagą. Po czterech latach intensywnych prac inżynierskich, na targach Frankfurt Motor Show 2019 świat ujrzał efekt końcowy – premierę pierwszego w pełni elektrycznego Porsche, nazwanego Taycan.
Ny model stanowi znaczne odstępstwo od filozofii marki, która dotychczas skupiała się bardziej na tradycyjnych jednostkach napędowych, rezerwując prąd tylko dla modeli typu plug-in hybryda.
Elektryczne Porsche vs Tesla Model S – konfrontacja gigantów
Wyjątkowość Porsche Taycan wiąże się nie tylko z prestiżem marki, ale również z faktem, że jest to jedna z pierwszych maszyn, które mogą stanowić realne zagrożenie dla supremacji Tesli Model S na rynku luksusowych samochodów elektrycznych. Taycan przyciąga uwagę nie tylko swoim wyglądem, ale przede wszystkim imponującymi osiągami i zaawansowaną technologią. W modelu tym producent postawił na korpus utworzony ze stali formowanej na gorąco, stali borowej oraz aluminium.
Model oferowany jest w kilku wersjach, z których najbardziej ekstremalna – Turbo S – rozpędza się do oszałamiających 761 KM. Silnik zasila zestaw baterii litowo-jonowych o pojemności 93 kWh i wadze 630 kg. Wszechstronność oferty gwarantuje, że każdy będzie mógł dopasować Porsche Taycan idealnie do swoich potrzeb.
Ładowanie z prędkością światła – nowy standard Porsche
W Tesla Model S jednym z najbardziej rozpoznawalnych elementów jest system Supercharger, który umożliwia szybkie, zaledwie kilkunastominutowe doładowanie baterii do 80%. Porsche Taycan również oferuje kompatybilność z wysokim napięciem. Innowacyjny, 800-woltowy system ładowania tego modelu, pozwala naładować akumulatory do 80% w niecałe 23 minuty, co czyni go idealnym towarzyszem długich tras. Dodatkowo, dla dowolnego trybu ładowania, technologię tę wspiera inteligentny elektroniczny menadżer ładowania.
Porsche Taycan – nowa era designu wnętrz
Przestrzeń wewnętrzna Taycana to absolutnie nowe doświadczenie, nawet dla zapalonych fanów marki Porsche. Tu odnajdziemy aż cztery ekrany, z których jeden jest dedykowany pasażerowi. Ekran kierowcy jest zakrzywiony i ma imponującą przekątną około 17 cali. To nowe podejście do projektowania Cockpitu przekłada się na najwyższy komfort jazdy i obsługi.
Linia karoserii – hołd dla tradycji i odwaga modernizmu
Design zewnętrzny Taycana jest śmiały, ale jednak zachowuje wiele cech charakterystycznych dla Porsche. Mocne nawiązania do konceptu Mission E, wyjątkowy spojler wysuwany z bagażnika oraz czteropunktowe reflektory LED tworzą unikalny charakter tego modelu. Innym istotnym elementem, który świadczy o odwadze projektantów Porsche, są dwa bagażniki zlokalizowane z przodu i z tyłu, podobnie jak to ma miejsce w słynnym Porsche Boxster.
Elektryczne kombi czy sedan? Od Porsche wszystko jest możliwe
Zgodnie z zapowiedziami producenta, Porsche Taycan jest obecnie dostępne w nadwoziu sedan. Planowany jest także debiut wersji kombi. W obu przypadkach klienci będą mieli do wyboru napęd na tylną oś lub na wszystkie koła, co stanowi uzupełnienie oferty i pozwala na jeszcze lepsze dopasowanie modelu do indywidualnych oczekiwań i potrzeb.