Symboliczne połączenie pełne nostalgii: Toyota AE86 i japoński serial anime Initial D
Toyota AE86 i anime Initial D tworzą duet, który zjednał sobie serca entuzjastów motoryzacji z całego świata. Często spotkany na różnego rodzaju zlotach, zarówno motoryzacyjnych, jak i kulturowych, ten duet wciąż cieszy się ogromną sympatią. W centrum tego zainteresowania znajduje się bohater serialu, który zwykł rozwozić sojowy twarożek tofu, zazwyczaj pod osłoną nocy i jadąc… bokiem.
Serial doczekał się 5 sezonów i 4 filmów pełnometrażowych, a za każdym razem na pierwszym planie pojawiała się słynna Toyota AE86, zawsze w klasycznym biało-czarnym kolorach i kształcie nadwozia hatchback.
Od AE86 do GT86: droga pełna zmian
Magia marki AE86 przygasła na początku XXI wieku, poddając pierwszeństwo kolejnym modelom, takim jak Toyota Supra i seria Szybcy i Wściekli. Przez wiele lat marka AE86 zeszła do przysłowiowej kuchni, jednak tylko do 2012 roku, kiedy to Toyota i Subaru ogłosiły powrót do korzeni, prezentując światu duchowego spadkobiercę idei AE86. I tak oto narodził się GT86, którego nazwa jest łudząco podobna do swojego słynnego poprzednika.
Lekka konstrukcja, napęd na tył i silnik od Subaru: wpływ nowych technologii
Toyota GT86, Subaru BRZ i Scion FR-S to bezpośredni wynik współpracy między dwiema firmami. Obie miały dużą swobodę w kwestii stylizacji swoich nowych modeli, jednak to Toyota cieszyła się zdecydowaną popularnością. Niektórzy sugerują, że jedynie pojazdy Scion i Subaru, które można zauważyć na naszych drogach, pochodzą głównie z importu zza oceanu, często z powypadkową przeszłością, wybrane ze względu na powiązania z Toyotą.
Silnik D-45: serce nowych modeli
Wszystkie trzy modele, tj. GT86, BRZ i FR-S, wyposażone zostały w silnik typu boxer D-45 o mocy 200 koni mechanicznych, sygnowany marką Subaru. To właśnie ta firma zasłynęła z zastosowania tego rodzaju jednostek w swoich pojazdach, takich jak Subaru Impreza, Legacy i SVX. Silnik odznacza się niezwykle oryginalnym brzmieniem, przypominającym charakterystyczny dźwięk ośmiocylindrowych silników widlastych V8. Mimo nieco chaotycznego rozmieszczenia elementów pod maską, inżynierom Toyoty i Subaru udało się osiągnąć efekt wow!, dzięki sprawnej organizacji podzespołów, zarówno pod względem funkcjonalnym, jak i estetycznym.
Toyota GT86: Perfekcyjne połączenie z przeszłością i teraźniejszością
Toyota GT86, będąca lekką i dobrze zbalansowaną konstrukcją, doskonale się sprawdza zarówno na torach wyścigowych, jak i w trudniejszych dyscyplinach sportu samochodowego. Wszystkie te właściwości sprawiają, że GT86 jest idealnym pojazdem do różnego rodzaju zastosowań w sporcie samochodowym, zarówno w zawodach driftingowych, jak i samochodowych wyścigach górskich.
Nawet w pełni seryjne GT86, z mocą 200 koni mechanicznych, w pełni spełnia oczekiwania zarówno kierowców, jak i widzów. Historycznie i współcześnie, GT86 i AE86 dopełniają się nawzajem, tworząc niepowtarzalny duet, który pokazał, że można osiągnąć sukces, podążając za właściwymi ideami.